Hyvä pössis.

Moikkelis! Kuinka teidän viikonloppu meni? Mulla se meni lähinnä syödessä ja nukkuessa univelkoja pois. Kuten jo kerroinkin niin viime viikko oli meidän perheessä vähän raskas, koska tyttö ei nukkunut yhtenäkään yönä kunnolla vaan heräili 3-4 kertaa yössä. Mä taas en saanut heti unta ja yöt meni lähinnä kattoon tuijottaessa. Nyt on olo paljon levänneempi ja sain jopa kämppää siivoiltua kuntoon. Luin Annan uusimman postauksen ja ihastelin heidän ihanan harmonista ja siistiä kotia. Vähän toiselta näyttää meidän kämppä :D Paljon mulla on suunnitelmia valmiina, mut toteutus uupuu. Me ei miehen kanssa kumpikaan olla mitään kovin kummoisia tee se itse-ihmisiä ja siks kaikki tapetin vaihdot ja seinien maalaukset toteutuu vain haaveissa. Kuka ottais mua niskasta kiinni? Pitäis myös osata luopua tavarasta niin kodista sais paljon siistimmän, mut se on välillä vähän vaikeeta. Nytkin taistellaan meidän vanhasta tv-tasosta. Mä haluaisin laittaa sen myyntiin, mut mies ei tahdo luopua siitä. Siks meillä on kaksi tv-tasoa olkkarissa :D

 

kuvia 004

Perjantaina kauppa oli tänny uutuusherkkuja! Kääk :)

Perjantaina kauppa oli tänny uutuusherkkuja! Kääk :)

Tämmäset aloe vera-tuotteet mä nyt kuiteski tilasin: hammastahnaa ja huulirasva.

 

Perjantaina ja lauantaina kävin taas treenailemassa. Perjantaina oli pieni väsy päällä, mut totesin pään räjähtävän jos en lähde kunnolla hikoilemaan. Treenaaminen on mulle kaikista paras keino nollata päätä ja purkaa paineita. Hiiteen kaikki ulkonäkökeskeiset syyt treenaamiseen! Kyllä psyykkisen puolen hoitaminen on niitä tärkeämpää vai mitä ootte mieltä? Millä tavalla te hoidatte psyykkistä puolta ja nollaatte päätänne?

No välillä voi iloita, kun vatsat tulee yllättäen näkyviin :D

No välillä voi iloita, kun vatsat tulee yllättäen näkyviin :D

Mun kaikki vaatteet alkaa olla tämmösiä löppänöitä :(

Perjantai oli kyykkypäivä ja väsymyksestä huolimatta mun treeni kulki kuin unelma! Tein uuden PR:n kyykyissä ja treeneissä oli taas vanha kunnon flow päällä. Suuri kiitos hyvästä flowsta kuuluu treenikavereilla sekä meidän uudelle valmentajalle Alexille. Että kiitosta vaan, tiedättekö kyllä keitä ootte :) Joistakin ihmisistä vaan pystyy ammentamaan paljon energiaa myös omaan tekemiseen ja onneksi näitä ihmisiä meidän boxilla riittää!

  • Backsquat 5 x 5 (50, 55, 60, 65, 70kg)

18 minuutin emom (every minute of the minute)

  • Backsquat x 3 (40-50kg)
  • Push up x 3

Kyykyssä siis uusi PR tuolla 70 kilolla. Oonhan mä joskus ”parhaina” bodausaikoina kyykännyt satkun, mut niitä en laske näihin ollenkaan. Tekniikat on niin eri maailmoista ettei ne tulokset enää ole vertailukelpoisia. Ennen asento oli leveä, varpaat ulospäin ja pompautuksella ylös ja varmaan meni osaksi selällekin. Nyt asento hartioiden levyinen, varpaat suoraan ja kunnon pysäytys alhaalla. Mut hyvin pysyi nyt tekniikka ja toistot oli hyviä :) Emomissa tehtiin siis jokaisella minuutilla 3 x kyykky ja 3 x punnerrukset ja loppu minsa levättiin. Toistot tehtiin mahdollisimman räjähtävästi ja kyykkypainoja lisättiin loppua kohti. Aloituspaino oli 50-60% päivän maximista eli mulla 70 kilosta.

70 kilon kyykky.

70 kilon kyykky. Paula varmistamassa :)

kuvia 002

kuvia 001

Lauantaina olin päättänyt nukkua niin pitkään kuin unta riittää ja mennä open gymiin jos satun ehtimään. Heräsin sit kuudelta ja olin salin oven rivassa kiinni 8.45. Hankasin tempauksen tekniikkaa varmaan 40 minsaa ja kyllä siinä edelleen on tehtävää ja paljon. Tein koko ajan 6,8kg kepillä eli painoilla ei tosiaankaan juhlittu eikä juhlita ennen kuin alan päästä käsiksi tempauksen tekniikan ideaan. Osatekniikoina se menee ihan hyvin, mut kun yritän yhdistää ne yhdeksi toistoksi niin… aaargh! Suurimman osan toistoista sain jo tehtyä niin ettei tanko kolissut lonkkaluihin, mut lopussa otin osumaa ja pahasti. Pari päivää asiaa tässä mietittyäni tiedän ehkä missä vika on mut täytyy ensin päästä testaamaan ennen kuin analysoin asiaa enempää :) Edelleen mun ehkä suurin virhe sekä rivessä että tempauksessa on liika miettiminen ja tätä asiaa yritän korjata koko ajan. Tempauksen lisäksi harjottelin vähän muscle upin progressioita, mut ekaan oikeeseen muscle uppiin on vielä matkaa noin valovuosi. Sen sijaan tein elämäni ensimmäisen handstand push upin! Tein sen vasta foamrollerin päälle mut jostainhan se on aloitettava :) Hyvä treeni oli!

En uskalla vielä suoraan seisaaltaan ponnistaa seinälle!

En uskalla vielä suoraan seisaaltaan ponnistaa seinälle!

kuvia 006

kuvia 007

kuvia 008

kuvia 009

kuvia 010

Lauantain tuli ahdettua kitaan taas yhtä sun toista. Päivällä käytiin mäkkärissä, herkuteltiin vähän irtareilla, otettiin hiilarikoomapäikkärit ja illalla vielä tortilloja. Aterioita ei tullut monta, mut määrät oli taas aika reippaita :D Mun mielestä tää on ihan hyvä systeemi että viikolla syö kohtuullisen tiukasti ja viikonloppuna sit höllätään jos siltä tuntuu. Kaloreita en laske edelleenkään mut jossain kevyen plussan puolella ollaan koska paino nousee nyt hitaasti mutta varmasti. Lauantaiaamuna vaaka näytti tasan 65kg. Oon muuten päässyt eroon orjallisesta vaakalukemien kyttäämisestäkin. Nyt oon käynyt puntarilla parin viikon välein. Jos muistan.

Mies tilasi meille Myproteinilta almond- ja cashewbutteria. Nam!

Mies tilasi meille Myproteinilta almond- ja cashewbutteria. Nam!

Mysli on löytänyt tiensä takaisin mun ruokavalioon :)

Aamusmoothie.

Aamusmoothie.

Perjantaina hain duuniin tosi hyvän salaatin Tikkurilan Kulmakonditoriosta. Kanaa & fetaa chilikastikkeella!

Lauantain aamupala ennen treeniä: chicken sandwiches!

Lauantain aamupala ennen treeniä: chicken sandwiches!

Perusvälipala töissä.

Anopin tekemää omppupiirakkaa sunnuntaina <3

Anopin tekemää omppupiirakkaa sunnuntaina <3

Mulla on kauheasti kotona kukkia ja nyt pari chiliäkin. Innostun aina viljelemään yhtä sun toista mut en sit jaksa hoitaa niitä edes kunnolla… Nyt oon onnistunut pitämään kaikki kasvit hengissä ja chileistäkin sain vähän satoa. Nimenomaan vähän, mut satoa kuitenkin! Haaveilen pöytäpuutarhasta, muutamasta kasvilampusta ja parista uudesta orkideasta. Kovasti tahtoisin alkaa kasvattamaan orkideoja, mut tila tulee vastaan. Kohta on alettava nostelemaan kasveja seinälle! Hyllyjähän meillä ei juuri seinillä ole, mut ehkä nyt olis aika alkaa niitä ruuvailemaan :)

Mun huima chilisato menossa pakkaseen.

Mun huima chilisato menossa pakkaseen.

Siemenet pussiin odottelemaan multaan pääsyä :)

Tänään onkin taas kiva treeni tiedossa ja odotan innolla minkälaisia oivalluskia saan tällä kertaa rinnallevedossa!

Ps.Muistattehan, että blogin lukijat saavat Iiriksen hoidoista (ei sis. pigmentointeja) tämän kuun ajan 15% alennuksen! Oman käyntini Iiriksen luona löydät täältä.

 

6 thoughts on “Hyvä pössis.

  1. Mika

    Hyvännäköstä kyykkäämistä! Sun pitäis hei tehdä mun kehittämä syväkyykkytesti, lattialle cd-koteloita kasaan ja katotaan montako pitää olla päällekkäin että osuu. Yhdet kannet on tasan sentin paksusia joten helppo mitata tulos :-D

    En käy ikinä Lidlissä mutta lauantaina kävin, siellä on kyllä huikeita karkkeja ja hiilarimättöjä. Nyt siellä oli jotkut Ranska-viikot ja myynnissä oli nougattia, semmonen pitkä levy jonka raaka-aineet on luokkaa sokeri, hunaja ja manteli :D En oo syönyt varmaan koskaan mitään noin hyvää.. onkohan niitä vielä siellä.. pitäisköhän käydä uudestaan :o

    Reply
    1. Jonna Post author

      Saako olla haasteessa kyykkykengät jalassa vai kyykätäänkö ilman? :D

      Lidlistä löytyy parhaat mätöt! Siellä on itse leivotut sämpylät ja leivonnaiset todella hyviä. Kannattaa maistaa Lidlin korvapuusteja ja suklaamuffinsseja, taivaallisen hyviä!

      Reply
  2. Anna

    Jei miten kivoja kyykkykuvia! Ihana meininki teillä tuolla! :)

    Ja sit kuule, et oo selvästi kuullut bloggaajien lavastuksesta. Se menee niin et siirrä kaikki roina yhdestä paikasta selän taakse, ota kuva ja siirry seuraavaan kohteeseen! :D Ahhah!

    Reply
    1. Jonna Post author

      Hahaa, liian suuri vaiva olis jo siinäkin :D täytyy nyt vaan alkaa ihan tosissaan miettiä mitä tarttee ja mitä ei. Turhat myyntiin tai lahjotuksena jonnekin :) mä palkkaan sut meille sisustamaan!

      Reply
  3. riitu

    Hyvännäköinen kyykky, ainoo, että ei oo varmistaja muuten yhtään hereillä, kun oot tuolla alhaalla :D Meillä on opetettu, että se varmistaja tulee siinä kyykyn mukana lähes iholla ja on valmiina nappaamaan, jos ei ylösnousu enää onnistukaan ;) Testasin tänään painnonostokenkiä ekan kerran, oli tempausta. Ainakin meikäläisen varpailleen nousu loppui noilla kengillä siinä tempauksen käsillä vetovaiheessa..normikengillä jotenki pomppaan aina varpailleen ja se on tosi tyhmän näköstäkin :D

    HPSU:t on kyl mukavia tehä, mutta en uskalla niitä tehä ilman, että on pään alla jotain pehmikettä..Mutta uus viikko ja uudet treenit (: Tsemppivä!

    Reply
    1. Jonna Post author

      Mä sanoin varmistajalle ettei ekoissa toistoissa vielä tarttekaan olla mukana :) kuva taitaa olla ekalta tai tokalta toistolta. Vikat tuli kyllä hyvin varmistaja alas asti.

      Mulla tautaa tulla se varpaille nousu aina paitsi kepillä tehtynä :D kengistä on tosi suuri apu. Mäkin uskallan ko kunnolla päästää painon kantapäille niillä. Ennen olin varma että kaadun taakse päin :D

      Mä kokeilin hupsuja myös abmatin päälle mut tais alhaalla loppua luotto itseen kun en uskaltanut puskea itseäni enää ylös. Jos huomenna taas testais hupsuja!

      Reply

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

Voit käyttää näitä HTML-tageja ja attribuutteja: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>